انواع زینک و پلیت چاپ چیست ؟
ژانویه 6, 2019
فرآیند چاپ چند مرحله دارد ؟
ژانویه 19, 2019
نمایش همه

تراکت یا فلایر باید به صورت اصولی طراحی شود . تراکت یکی از ساده ترین و گسترده ترین تبلیغات چاپی است. اگر در سطح عمومی قصد تبلیغات و اطلاع رسانی را دارید استفاده از تراکت های رنگی و زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم. هزینه چاپ تراکت مقرون به صرفه تر از تبلیغات چاپی دیگر است.

در عین حال به طور مستقیم می توان اطلاع رسانی کرد. تراکت،در سایزهای مختلف و جنس های متفاوت چاپ می شود.  طراحی تراکت نسبت به سلیقه مشتری انجام می شود و نسبت به سطح تبلیغات مطلب مورد نظر و بودجه تعیین می شود.

تراکت چیست ؟

در حقیقت تراکت یک نوع برگه ی تبلیغاتی می باشد و معمولا در سایز A5 چاپ می شود. برای معرفی محصولات مورد نظر ، شرح خدمات و فعالیت ها و به جهت اطلاع رسانی در مورد رویدادهای مختلف و معین ، چاپ فلایر انجام می شود.

به دلیل ارزان تر بودن چاپ تراکت و پخشش مستقیم آن  به صورت چسباندن به دیوار ، دست به دست چرخیدن و… اکثر افرادی که قصد انجام تبلیغات در حوزه کسب و کار خود را دارند از تراکت استفاده می کند.

امروزه فلایر به عنوان یکی از ابزارهای تبلیغاتی شناخته شده است که طرفدار زیادی در بین کسب و کارهای مختلف پیدا کرده است . کسب و کار شما چه بزرگ باشد چه کوچک اهمیت چندانی ندارد ، در واقع شما باید بتوانید با کمترین هزینه و زمان پیام خود را به مشتریان برسانید.

شما می توانید تراکت را در سایز ، انواع ، اقسام و طرح های مختلف چاپ کنید و توجه عموم را جلب کنید.

تراکت

طراحی تراکت چگونه انجام می شود ؟

در طراحی تراکت باید طوری عمل کنید که مخاطب با خواندن اولین جمله ، کل مطلب مطالعه کند و آن را دور نیندازد. بنابراین هنگام طراحی تراکت در قسمت رویی آن از تصاویر و فونت های مناسب ، عنوان و واژه های مهم مانند نام کسب و کار مورد نظر ، شماره ، آدرس و… استفاده کنید تا تاثیر گذار باشد و توضیحات اضافی را در پشت فلایر بیاورید. توضیحات بیشتر را به صورت نکته ای بنویسید ، زیرا تاثیر بیشتری خواهد داشت تا اینکه به صورت یک مطلب بلند باشد.

طراحی تراکت باید طوری باشد که نظر مخاطب را جلب کند. بنابراین سعی کنید مطالب به صورت نکته ای و خلاصه باشد تا مخاطب بدون اینکه خسته شود مطالب را مطالعه کند. برای نوشتن عنوان و مطالب از دو فونت مختلف استفاده کنید تا تفاوت ها مشخص شود.

هرچه مطالب با فونت بزرگتری باشد نظر مخاطب بیشتر جلب خواهد شد. هم چنین می توانید از رنگ های هم خانواده یا ترکیب رنگ های مناسب استفاده کنید ، زیرا تاثیر بیشتری خواهد داشت. در طراحی تراکت شما می توانید از تصاویری که مخاطب را جذب می کند استفاده می کند. مطمئنا تاثیر بیشتری در جذب مخاطب خواهد داشت.

کاغذ و چاپ تراکت :

بعد از انجام طراحی تراکت ، مرحله بعدی انتخاب کاغذ مناسب و با کیفیت برای چاپ می باشد. انتخاب کاغذ مناسب و با کیفیت می تواند از موارد تاثیر گذار در چاپ تبلیغات تراکتی باشد. تراکت می تواند به صورت سیاه و سفید ، رنگی ، یک رو ، دو رو چاپ شود ، که به نیاز مخاطب بستگی دارد.

انواع کاغذ مورد استفاده در چاپ تراکت

  • الوان رنگی

  • کاغذ تحریر سفید

  • کاغذ تحریر

  • کاغذ گلاسه

  • کاغذ کتان

  • کاغذ کرافت نخودی

نسبت به تراکت های دیگر تراکت های رنگی گلاسه بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما زمان چاپ کاغذ گلاسه زمان بر است و برای اینکه سریع تر انجام از چاپ دیجیتال استفاده کنید. به دلیل بافتی که کاغذ گلاسه دارد ترکیب رنگ به خوبی روی این کاغذ می نشیند ، بنابراین تصاویر و نوشته ها با کیفیت فوق العاده بالا و خوبی چاپ می شوند و در اختیار عموم قرار می گیرند.

چاپ تراکت رنگی

نسبت به چاپ تراکت سیاه و سفید چاپ تراکت رنگی باید با دقت بیشتری انجام شود. فلایر رنگی نظر مردم را نسبت به فلایرسیاه و سفید بیشتر جلب می کند. اما در نظر داشته باشید هنگام چاپ فلایر رنگی اگر از ترکیب رنگ نامناسبی استفاده کنید ممکن است تاثیر منفی داشته باشد و مخاطب بدون مطالعه فلایر آن را دور بیاندازد. بنابراین اگر قصد طراحی فلایر رنگی را دارید از رنگ های هم خانواده و ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید.

برای چاپ تراکت ، چاپ فاکتور رسمی و دانلود نمونه فاکتور رسمی به سایت دیزاینر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *