نمونه فاکتور رسمی مورد تایید دارایی را چگونه تنظیم کنیم ؟

فرم فاکتور فروش و مشخصات فیزیکی آن
سپتامبر 3, 2018
چاپ فاکتور رسمی فوری
سپتامبر 8, 2018
نمایش همه

نمونه فاکتور رسمی باید براساس قوانین وزارت دارایی و امور اقتصاد کشور تنظیم شود ، در ماده 19 قانون مالیات بر ارزش افزوده مورد تایید وزارت دارایی، مشخصات فاکتور رسمی بیان شده است .امروزه دراغلب کسب و کارهای مختلف جهت صدور فاکتورهای خود از نرم افزارهای مختلفی استفاده می کنند وهمچنین می توانند نمونه فاکتور رسمی خود را به صورت اتوماتیک چاپ کنند. با پیشرفت تکنولوژی در این حوزه تنها با چند کلیک می توانیم تمامی اطلاعات یک فاکتور را برای چاپ آن آماده کنیم .

فاکتور رسمی چیست ؟

به سندی که در یک معامله از طرف فروشنده با مهر و امضا به خریدار به عنوان فاکتور تحویل داده می شود و اسناد آن توسط یکی از آن ها به سازمان امور مالیاتی ارائه می شود ، فاکتور رسمی بوده و برای هریک از آنها ایجاد حق می کند ، چه در یک برگه کاغذ به صورت دستی نوشته شده باشد و یا به صورت کامپیوتری تنظیم شود .توجه نکردن به جزئی ترین موارد مالیاتی در بسیاری از مواقع باعث می شود تا جرایم مالیاتی برایمان رقم بخورد این موارد شامل عدم توجه به صدور فاکتورهای رسمی و فاکتورهای اشتباه می باشد .اکثر افراد اداره مالیات و امور دارایی را منبعی که فقط قصد وصول را دارد تصور می کنند و با آن در حال مقابله هستند ، در صورتی که این چنین نیست .

مشخصات چاپ نمونه فاکتور رسمی

  • انتخاب نوع کاغذ ، که به انتخاب شخص حقوقی یا حقیقی کاغذ تحریر 60 گرمی جهت نوشتن دستی یا کاغذ تحریر 80 گرمی برای استفاده در پرینتر و استفاده از کاغذ کاربن باشد.
  • تعداد برگ یا نسخه که با انتخاب شخص می تواند دوبرگی یا سه برگی باشد و هم چنین انتخاب سایز برگه نیز معمولا به عهده شخص حقیقی یا حقوقی سایز A4 می باشد .
  • مهم ترین ویژگی برای چاپ نمونه فاکتور رسمی ( دارایی ، صورتحساب ، فروش کالا یا خدمات ) چاپ شماره سریال آن می باشد که اغلب به صورت چاپ افست برجسته و به رنگ قرمز انجام می شود .

درمورد نمونه فاکتور رسمی ( خرید و فروش کالا ، مالیاتی ، دارایی ) لازم است بدانید که :

کلیه واحد های تجاری که مشمول پرداخت مالیات هستند لازم است که فاکتور رسمی به خریداران خود ارائه دهند . صدور فاکتور به بزرگی یا کوچکی واحد تجاری ارتباطی نداشته و خریدار می تواند درقبال وجه پرداخت درخواست صدور فاکتور رسمی نماید ، چنانچه فروشنده از صدور فاکتور خودداری کند با جریمه های سنگینی رو به رو خواهد شد .

چه نکاتی را رعایت کنیم تا از طرف اداره مالیات جریمه نشویم ؟

کارهایی که مودی ندانسته انجام می دهد که باعث جریمه شدن آن از طرف سازمان مالیات و اداره امور دارایی می شود، گل به خودی مالیاتی گفته می شود ، اگر درصورتی که با دقت و حوصله بیشتر این کارها انجام شود احتمال جریمه شدن آن بسیار کم است . در فاکتورهای خرید و فروش باید اطلاعات کامل فروشنده و خریدار و کد اقتصادی و آدرس و .. دربرداشته باشد . در فاکتورها وجود مهر و امضا الزامی است وهم چنین فاکتورها باید بدون خط خوردگی باشند . این موارد نکاتی بودند که همه با آن آشنایی کامل دارند اما وقتی با حجم زیادی از فاکتور در مدت زمان محدودی که در اختیار دارند مواجه می شوند ، به این نکات توجهی نکرده و کار خود را پیش می برند و در نهایت از طرف سازمان مالیات جریمه می شوند .

ویژگی های فاکتور معتبر

  • دارای مهر تایید خریدار و فروشنده باشد
  • کد اقتصادی وشماره ثبت شرکت
  • نام و آدرش دقیق شرکت
  • شرح کالا و خدمات معامله

در شرح کالا و خدمات باید نام و تعداد کالا و قیمت هر واحد مشخص شود و در صورتیکه تخفیفی در فاکتور لحاظ شود با کسر آن ، در نهایت مالیات و عوارض آن مشخص می شود . افرادی هستند که به اشتباه ابتدا مالیات و عوارض فاکتور را محاسبه کرده و در پایان تخفیف می دهند که این درست نیست . در پایان باید مواردی که در فاکتور نوشته شده به امضای طرفین برسد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *