عناصر بصری و ترکیب بندی
دسامبر 16, 2017
نکاتی برای طراحی پوستر
دسامبر 16, 2017
نمایش همه

نکات لازم برای طراحی بروشور

طراحي بروشور

1-در طراحی بروشور، قوانین را بشکنید
به صورت معمول طراحی بروشور از راست به چپ (در زبان فارسی) و رو به پایین شود. قوانین را بشکنید. در طراحی، هیچ چیز الزامی نیست.

اصول طراحي بروشور

2-هنگام طراحی بروشور، عملکرد را در نظر بگیرید
در نگاه اول این طراحی بروشور، یک طراحی بسیار ساده است. یک کتاب راهنمای ضخیم پر از اطلاعات. اما به محض این که باز می شود، یک جلد تاشو دیده می شود که نقش گل دارد و با رنگ قرمزِ مقدمه کتاب کامل شده است. این کار باعث می شود مخاطب سورپرایز شود. یک سورپرایز ساده در می تواند تاثیرات فوق العاده ای به جای بگذارد.

آموزش ساخت بروشور

3-با ایجاد شکل های ساده در طراحی بروشور، تاثیرگذاری بیشتری ایجاد کنید.
در این طراحی بروشور، شکل های هندسی، جذابیت فوق العاده ای ایجاد کرده اند. همچنین برش های روی بروشورها نیز جنبه دیگر زیبایی این کار است.

استفاده از اشکال هندسی در طراحی

4-شیوه های تا شدن، می تواند طراحی بروشور را متفاوت کند
الزامی ندارد که بروشور ها مانند کتاب های معمولی، صحافی شوند. آن ها می توانند به انواع و اقسام مختلف، تا شوند. در این تصویر، طراحی بروشور «آکاردئونی» را می بینید به طوری که اگر خواننده بخواهد، علاوه بر این که می تواند هر صفحه را به صورت مجزا ببیند، می تواند کل بروشور را در یک نگاه ببیند.

صحافی بروشوری

5-از شیوه تا کردن به عنوان یک عنصر گرافیک استفاده کنید
یکی کارهای خلاقانه ای که در طراحی بروشور انجام می شود، شیوه تا کردن آن است. همان طور که می بینید، مثلث های کوچک چاپ شده با شیوه تا خوردن بروشور هماهنگی دارند. این باعث می شود کل طرح یک دست به نظر بیاید و در عین حال، هر کدام اجزا، کار خود را انجام دهند.

خلاقیت در طراحی بروشور

6-برای قرار دادن اجسام داخل بروشور خلاقانه عمل کنید
اگر قصد دارید یک عنصر فیزیکی مانند CD، DVD، فلش یا … در بروشور استفاده کنید، یک نمایش زیبا برایش ایجاد کنید. الزامی ندارد که حتما یک محفظه کلیشه ای در پشت بروشور ایجاد کنید. در این تصویر، وقتی بروشور باز می شود، CD بیرون رانده می شود و باعث می شود شما آن را بر دارید.

قرار دادن سی دی در بروشور

7-از طراحی بروشور به فرم کتاب گونه خارج شوید
این یک نمونه خوب از خلاقیت در طراحی بروشور است. از طراحی مسطح فاصله بگیرید و وارد طراحی سه بعدی شوید. این کار ارتباط خوبی با مخاطب برقرار می کند و یک تاثیر خارق العاده در او می گذارد.

نکات مهم در طراحی بروشور

8-ترکیب کردن شکل های هندسی طراحی بروشور را جذاب می کند
الزامی ندارد صفحه های بروشور شما، مربعی یا مستطیلی باشند. آن ها می توانند دایره ای، مثلثی، به شکل قلب و هر چیز دیگری که بروشور را زیبا کند، باشند. در این تصویر دایره ها روی همدیگر تا می شوند و در هنگام باز شدن، یک اتفاق هیجان انگیز ایجاد می کنند و مخاطب منتظر است ببیند زیر آن ها چه خبر است.

نکات مهم طراحی بروشور

9-در طراحی بروشور خود، برش های مناسب ایجاد کنید
طراحی بروشور زیر یک طراحی کاملا استاندارد است ولی چیزی که آن را متمایز کرده است، دورگرد شدن آن است که البته خیلی هم لطافت به کار بخشیده است. به خصوص که تصویر گرم و ترکیب تصویر با رنگ قهوه ای، توانسته یک خانه دوستانه و گرم را ترسیم کند.

طراحی بروشور خلاقانه

10-می توانید از بافت به عنوان یک عنصر در طراحی بروشور استفاده کنید
گاهی اوقات عکاسی به تنهایی نمی تواند پیام شما را منتقل کند. در این تصویر، یک کمپانی بزرگ رنگسازی، به جای آن که برای محصولاتش از چاپ استفاده کند، از بافت استفاده کرده است. تضاد بین صفحات مشکی و رنگ های روشن، جذابیت فوق العاده ای ایجاد کرده است و حواس مخاطب را به خود جلب می کند.

استفاده از بافت در طراحی بروشور

11-کوچک طراحی کنید
همیشه طراحی سایز بزرگتر، جذاب تر نیست. اگر امکان این را دارید که طراحی بروشور را در ابعاد کوچکتر انجام دهید، چرا این کار را نکنید؟ مزیت بروشور های کوچکتر این است که قابل حمل و نگهداری می شوند. آن ها به راحتی در کیف پول یا جیب عقب افراد جا می شوند.

سایز مناسب برای بروشور

12-طراحی بروشورهای کاربردی
بروشور ها الزاما نباید حاوی اطلاعات محصولات یک شرکت باشند. تصویر زیر بروشور یک نقشه است.

بروشور های خاص

13-استفاده از پرسپکتیو در طراحی بروشور
ایجاد عمق در تصویر مانند بروشور زیر، می تواند چشمان مخاطب را به سمت مرکز تصویر هدایت کند. برای ارائه یک کار متفاوت از زوایای جذاب استفاده کنید. الزامی ندارد همیشه فضای تصویر کارهایتان، مسطح باشد. فضای سه بعدی جذابیت خوبی دارد.

استفاده از پرسپکتیو در طراحی بروشور

14-استفاده از دای کات در طراحی بروشور
دای کات می تواند روزنه هایی در طراحی شما ایجاد کند که در زیر آن روزنه ها، بخشی از کار نمایان شود. در این تصویر، بخشی از عکس زیر، با استفاده از دای کات نمایان شده است. این نمایش، به اندازه ای نیست که شما به طور کامل مفهوم تصویر را درک کنید، اما به اندازه ای هست که برای شما جذابیت ایجاد کند.

دایکات مقوا

15-در طراحی بروشور محل نمایش آن را در نظر بگیرید
اگر بدانید که بروشور شما دقیقا در کجا و به چه صورتی و در کنار چه چیزهایی نمایش داده خواهد شد، تاثیر خوبی در طراحی تان می گذارد. این که آیا روی یک میز یا پیشخوان قرار می گیرد؟به دست افراد داده می شود؟ در پاکت قرار می گیرد؟

در تصویر زیر، کنار بروشور یک جعبه می بینیم. مشخص است که طراحی بروشور و جعبه از هم تاثیر گرفته است.

هماهنگی در طراحی اقلام تبلیغاتی

16-ایجاد زوایای برش خلاقانه درست در طراحی بروشور جذابیت را افزایش می دهد
بروشوری که در این تصویر می بینید، صد در صد از همه لحاظ استاندارد است. یک بروشور عمودی کشیده که با تا کردن آن، اطلاعات دسته بندی می شوند. تنها چیزی که آن را منحصر به فرد کرده است، فرم برش های دورش می باشد که نهایتا پس از تا شدن، شکل یک پاکت نامه به خود می گیرد.

خط تا بروشور

17-استفاده از تایپوگرافی خلاقانه در طراحی بروشور
استفاده از تصویر و گرافیک برای ایجاد تایپوگرافی می تواند تاثیر خوبی بگذارد. در طراحی این بروشور، تا اندازه خوبی عکس صفحه زیری مشخص است و در عین حال، نوشته روی عکس هم مفهوم را کامل منتقل می کند.

استفاده از تایپوگرافی در طراحی بروشور

18-ساده فکر کنید
گاهی اوقات یک طراحی بروشور ساده، اثرات شگفت انگیزی به جای می گذارد و خسته کنندگی کار را از بین می برد. در طراحی زیر، یک تایپوگرافی ساده و تمیز روی سطح سفید، به خوبی توانسته است عنوان را برجسته کند. مفهوم پوستر بالا کاملا شفاف است. اگرچه تضاد زیادی ایجاد نشده است، ولی مفهوم به خوبی می رسد. در ضمن برجستگی متن هم جذابیت خوبی ایجاد کرده است به طوری که مخاطب را به خواندن بروشور متمایل می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *