نمونه فاکتور رسمی مورد تایید دارایی را چگونه تنظیم کنیم ؟
سپتامبر 5, 2018
چاپ آنلاین و اهمیت آن
سپتامبر 12, 2018
نمایش همه

در چاپ فاکتور رسمی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

به طور کلی در ایجاد یک فاکتور کلی باید مواردی را ذکر کرد برای مشتری و حتی برای شرکت خودمان در پیگیری وصل و مطالبات هیچ گونه ابهاماتی ایجاد نکند. اگر در چاپ فاکتور رسمی فوری از بیان موارد خیلی مهم و یا حتی شاید مواردی از دید ما و یا خریدار جزئی به نظر برسد اما کسری آن ها سبب بروز مشکلاتی برای خودمان و مشتری خواهید شد. پس چنانچه قصد دارید رضایت مشتری را بیشتر به خود جلب کنید و یا آن ها برای مراجعات بعدی و خریدهایشان مجاب کنید چیزی را در چاپ فاکتور رسمی از قلم نیندازید.

در چاپ فاکتور رسمی فوری نام محصولی که توسط مشتری خریداری شده به همراه تعداد آن، قیمت واحد و مبلغ کل آن درج می شود. اما فراموش نکنیم که به هر مقدار که به اطلاعات بیشتر و جزئی تری در درون فاکتور رسمی اشاره کنیم الارغم اینکه ابهامات مشتری در خصوص محصول خریداری شده کمتر می شود کار ما نیز در پیگیری مطالبات و عملیات محاسباتی مشتری راحت تر می شود.

چه عواملی در چاپ فاکتور رسمی فوری تاثیر گذارهستند؟

از مهم ترین عواملی که در چاپ فاکتور رسمی فوری تاثیر گذار هستند می توان به نوع کاغذ بکار رفته، رنگ چاپی فاکتور صحافی فاکتور اشاره کرد. پس ازینکه نوع کاغذ توسط مشتری انتخاب می شود (کاغذ معمولی یا کاربن لس) نوبت به تعداد رنگ آن میرسد که برای هر فاکتور می توان نوع تک رنگ، دو رنگ و چند رنگ استفاده نمود. برای چاپ فاکتور رسمی فوری مشتری موظف است که طرح انتخابی خود را برای ما ارسال کند اما چنانچه طرح خاصی برای فاکتور خود در نظر نگرفته اند می بایست لوگوی شرکت خود و نام برند خود را برای ما ارسال کرده و پس از تایید نمونه طرح توسط مشتری فاکتور مورد نظر برای مشتری چاپ شود.

مشخصات فاکتورهای رسمی و ادرای

یک فاکتور رسمی چه مشخصاتی باید داشته باشد؟ فاکتور رسمی به فاکتورهایی خطاب می شوند که مورد تایید اداره دارایی قرار گرفته  تا مالیات بر ارزش افزوده را محاسبه و اخذ کنند. این فاکتور به کمک دستگاه های مخصوص شماره گذاری می شوند تا از فاکتور های دیگر متمایز باشند. این فاکتورها بروی کاغذهای زرد قرمز و سفید و با فونت نوشتاری مشکی چاپ می شوند. چاپ فاکتور رسمی فوری معمولا توسط دستگاه چاپ رسیو انجام می شود.

برای چاپ فاکتور رسمی فوری از چه نوع کاغذی استفاده می کنند؟

معملا برای چاپ این گونه فاکتورها از کاغذهای اندوزی 80 گرمی استفاده می کنند که برای پرینترها و حتی نوشتن های دستی بسیار مرغوب می باشند. کاغذ کاربن لس از دیگر کاغذهایی است که برای چاپ فاکتور رسمی فوری استفاده می شود. این نوع کاغذ ها از پوشش هایی تهیه شده اند که به کمک یک قلم و یا حتی فشار کوچکی می توانند رنگ خود را بر روی کاغذ زیرین منتقل کنند. این فاکتورها در چند نسخه تهیه می شوند که در اولین نسخه وجود کپسول های ریزرنگی سبب انتقال تصاویر به صفحه زیرین می گردد. که این نوع کاغذها با نام ان سی آر ncr که در گرماژ 40 تا 240 تهیه می شوند.

رنگ کاغذ در چاپ فاکتور رسمی فوری چگونه باید باشد؟

رنگ کاغذ فاکتور با توجه به سلیقه مشتری انتخاب می شود اما معمولا همیشه اولین برگه فاکتور به رنگ سفید انتخاب می شوند و برگه های دیگر به رنگ های قرمز و زرد و یا آبی تعیین می شوند.

در فاکتورهای رسمی از چه شماره  سریال هایی باید استفاده شود؟

همانطور که بیان کردیم یکی از مهم تربن ویژگی که فاکتورهای رسمی باید داشته باشند شماره سریالی ست که توسط دستگاه مخصوص یا ملخی بر روی برگه ثبت می شوند. این شماره ها به صورت برجسته و رنگ قرمز چاپ می شود تا به راحتی برای ماموران دارایی قابل تشخیص باشد. معمولا بعضی از افراد از شماره زن های دستی برای این کار استفاده می کنند که مورد تایید اداره دارایی قرار نمی گیرند.

سایز فاکتورهای رسمی برای خوانش بیشتردر قالب استاندارد معمولا در سایز A4 می باشد. البته سایز A5 هم گزینه مناسبی برای چاپ فاکتور رسمی فوری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *