چاپ فاکتور فوری
سپتامبر 2, 2018
نمونه فاکتور رسمی مورد تایید دارایی را چگونه تنظیم کنیم ؟
سپتامبر 5, 2018
نمایش همه

فرم فاکتور فروش

فاکتور فروش سند یا برگه ای است که کلیه عملیات فروش در آن ثبت می گردد. به عبارتی دیگر سندی تجاری ست که در آن محصولات خریداری شده به همراه قیمت واحد و تعداد آن برای خریدار ذکر شده و توسط فروشنده برای مشتری یا همان خریدار ثبت و صادر می گردد. این فاکتور ها برای مشتری فاکتور خرید و برای فروشنده فاکتور فروش به حساب می آید. نام فاکتور فروشی که  بر روی فاکتور ثبت می گردد برای تمامی خریداران و مشتریان به اندازه ای قابل درک خواهد بود تا بتوانند هزینه های خرید خود را به شرکت ارائه دهنده این خدمات پرداخت نمایند. اندازه این نام باید به گونه ای باشد که به راحتی قابل مشاهده باشد و با برگه های تجاری دیگر اشتباه گرفته نشود. اگر این عنوان بیش از بزرگ باشد برگه و فرم فاکتور را زشت و از فرمت استاندارد خود خارج می کند. به خمین سبب رعایت ابعاد و اندازه این عنوان نسبت به اندازه این صفحه بسیار مهم و ضروزی می باشد.

اهمیت فاکتور فروش

آشنایی با اهمیت استفاده از فاکتور فروش و شناخت انواع آن در کلیه فعالیت های تجاری بسیار مهم و ضروری می باشد. فاکتور فروش یکی از مهم ترین ابزارهایی ست که تاثیر بسیار زیادی در اعتماد سازی چه از سوی خریدار و چه از سوی فروشنده می تواند داشته باشد. که اغلب امروزه صدور این فاکتورها به صورت آنلاین انجام می گیرد. هر چند که فاکتورها در فرم های متفاوت و متنوعی عرضه می شوند.اما آن چیزی که حائز اهمیت است شناخت انواع این فاکتورها و در نهایت انتخاب بهترین بهترین نمونه از بین آن ها بر اساس نوع محصول می تواند در رضایتمندی بسیار موثر واقع شود.

مشخصات فرم فاکتور فروش

در هر کسب و کاری چه معمالات جزئی باشند و یا چه معاملات کلی تبادل یک فاکتور رسمی استاندارد و فاکتوری که طبق قوانین وزارت امور اقتصاد مورد تایید باشد امری ضروری است. هر فروشنده ای که برای فروش محصولات خود فاکتور رسمی ارائه ندهند مشمل جریمه خواهند شد. فاکتور هایی که توسط فروشنده ارائه می شوند باید ویژگی های زیر را داشته باشند:

مشخصات فیزیکی فرم فاکتور فروش

نوع کاغذ: معمولا در این فاکتورها از کاغذهای تحریر 60 گرمی استفاده می شود. این نوع کاغذ مورد استفاده برای فاکتورهایی ست که به صورت دستی جزئیات فاکتور را به طور کامل می نویسند. بهتر است که در فاکتور های دستی از کاربن استفاده کنید اما امروزه برای نوشت فاکتورهای دستی از کاغذهای کاربن لس استفاده می کنند. کاغذهایی که از طریق صندوق ها چاپ می شوند کاغذها تحریر اندونزی 80 گرمی باید باشند. به طور معمول از هر نسخه از فاکتور2 یا 3 برگ چاپ می شود. انداره فاکتور ها معمولا A5 هستند و در برخی از موارد از A4 استفاده می کنند.

مشخصات مطالب مندرج در فرم فاکتور فروش

تاریخ : تاریخ اغلب در زیر شماره فاکتور ثبت می شوند. البته برای فاکتورهایی که از دستگاه چاپ به صورت اتوماتیک چاپ می شوند تایم صدور آن ها نیز به صورت دقیق نوشته و ثبت می گردند.

شماره سریال : در تماتمی فاکتورها شماره سریال با رنگ قرمز ثبت می شوند. این شماره سریال ها که با دستگاه افست ثبت می شوند که توسط ممیزهای ادرای کنترل می شوند.

مشخصات فروشنده و خریدار: در تمامی فاکتورها می بایست مشخصات حقیقی و کامل فروشنده و خریدار بع همراه کد اقتصادی آدرس و شماره ثبت شرکت درج گردد.

مشخصات کالا : این قسمت شامل معرفی کالا کد کالا تعدا کالا و واحد اندازه گیری کالاست. در این قسمت باید تمامی کالاهایی که به مشتری به فروش رسیده به همراه مشخصات کامل ثبت شود. مشخصات کامل کالا در فرم فاکتور فروش سبب می گردد تا در هنگام تعویض و یا عودت کالا از مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آید.

قیمت : این قسمت که شامل مبلغ هر کالا مبلغ کل مبلغ مالیات بر ارزش افزوده و مبلغ کل است که باید مشتری پرداخت کند. در فرم فاکتور فروش قیمت های هر کالا به همراه قیمت واحد آن در جدول ثبت می شود.

مهر و امضا: یکی از مهم ترین قسمت های فاکتور است که باید مهر و امضای فروشنده و خریدار در آن ثبت گردد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *