صدور فاکتور رسمی
سپتامبر 1, 2018
فرم فاکتور فروش و مشخصات فیزیکی آن
سپتامبر 3, 2018
نمایش همه

تمامی فروشگاه ها موظف هستند که در قبال خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند و کالاهایی را که به فروش می رسانند فاکتور ارائه دهند. دلیل اینکار هم این است که مشتریان پس از خرید خود باید یک برگه یا سندی در دست داشته باشند تا در صورت بروز هر مشکل و یا سوالی بتوانند از طریق فاکتور خود مراتب را پیگیری کنند. فاکتور برای تمامی شرکت ها و فروشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. فاکتور هایی که در طی روز دست مشتریان داده می شود در آن ها اطلاعاتی از قبیل رنگ، جنس، تعداد کالا و … ثبت می شود. فاکتور به صورت یک چارت است که می بایست مکان ها و فیلدهای اطلاعاتی برای ثبت اطلاعات به طور دیقی در آن مشخص شود. چاپ فاکتور فوری نیاز به تخصص و توانایی کار با نرم افزاهای به خصوص را دارد. برای چاپ فاکتور فوری نیاز است که موارد زیر را در نظر بگیریم:

نحوه طراحی فاکتور

قبل از اینکه یک فاکتور به مرحله چاپ برسد باید به درستی طراحی بشود. برخی از افراد به ظاهر فاکتور بیشتر اهمیت می دهند و ترجیح می دهند خودشان طراحی کنند. نرم افزارهای گرافیکی همانند فوتشاپ و نرم افزاری مثل اکسل از روش های طراحی یک فاکتور است . در طراحی یک فاکتور یاد نکاتی را مد نظر قرار دهیم. رزولیشن فاکتور باید استاندارد باشد. حداکثر رزولیشنی که برای فاکتور در نظر گرفته می شود در حدود 300 پیکسل است. در طراحی فاکتور نیازی به زدن عنوان شماره نیست زیرا شماره هر فاکتور به صورت اتوماتیک توسط دستگاه افست بر روی فاکتور و به رنگ قرمز ثبت می گردد. فرمت jpg مناسبت ترین فرمت برای ذخیره سازی قالب فاکتور است.  برای فاکتورهای ان سی آر از هیچ طرحی نباید استفاده گردد. این نوع کاغذها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند و استفاده از 4 رنگ برای چاپ فاکتور فوری توصیه نمی شود.

چاپ فاکتور فوری با روش های چاپ

یکی از سوالاتی که برای چاپ فاکتوری فوری به ذهن اغلب مشتریان می رسد امکان استفاده از روش های مختلف چاپی ست که شامل ریسوگراف، حروف چینی و چاپ ملخی می شود. ناگفته نماند که هیچ کدوم ازین روش ها برای چاپ فاکتور فوری مناسب نیستند و تنها لازم است که از روش اوست برای چاپ فاکتور استفاده شود. در چاپ هر فاکتور از یک شماره خاص استفاده می شود که در دسته های سه تایی فاکتورها که به رنگ های سفید و آبی و زرد هستند ثبت می گردند. یعنی هر دسته فاکتور دارای یک شماره منحصر به فرد و خاص است. این نسخه ها تنها در رنگ کاغذ با یکدیگر متفاوت هستند و از لحاظ چاپ هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

کاغذهای a5 و a4 در چاپ فاکتور فوری

فاکتورها به طور معمول در کاغذهای a4  و a5 چاپ می شوند. هزینه های چاپ در کاغذها با سایزهای متفاوت تعرفه مختلقی دارند. تفاوت رنگ کاغذ از دیگر نکات چاپ فاکتور است که در هزینه چاپ فاکتور فوری تاثیر گذار می باشد.

چاپ فاکتور فوری در اکسل

چاپ فاکتور در اکسل اولین راهی هست که برای طراحی یک فاکتور به ذهن می رسد و همچنین نمونه های متفاوت فاکتور در اکسل به راحتی در اینترنت یافت می شوند اما اگر بخاهیم فاکتوری شکیل تر با ظاهری مدرن ایجاد کنیم نمی توان به نرم اکسل بسنده کرد. در اکسل فقط می توان یک فاکتور ساده ایجاد کرد.

نرم افزارهای متفاوت فاکتور

شاید متداول ترین روش برای صدور و یا چاپ فاکتور فوری استفاده از نرم افزارهای صدور فاکتور است که اغلب در نرم افزارهای حسابداری گنجانده شده اند اما زرگترین مشکلی که به چشم می خورد دسترسی به ارشیو فاکتورها و پیچیدگی های حسابداری ست و برای حل هر گونه مشکلی پیش بیاید حتما می بایست به سیستمی که این نرم افزارها بر روی آن نصب شده است دسترسی داسته باشیم.

سرویس فاکتور

در دنیای امروز همه چیز به سمت اینترنتی شدن پیش روی می کند و صدور فاکتور هم ازین پیشروی بی بهره نیست. استفاده از سرویس های آنلاین هم می تواند بهترین روش در چاپ فاکتور فوری باشد چون علاوه بر هزینه کمتر دسترسی بهتری را بریا کاربران فراهم می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *