روش طراحی بسته بندی
دسامبر 16, 2017
صفحه آرایی در گرافیک چیست
دسامبر 16, 2017
نمایش همه

آموزش طراحی برند

طراحی برند
برند چیست
برای توصیف و تببین چیستی برندینگ یا برند سازی ابتدا باید برند را تعریف نمود، برند یا نام تجاری ، نام یا عبارت و یا طرح و نشانی است که مشخص کننده خدمات یا محصولی خاص و نشان دهنده تفاوت آن محصول یا خدمات با انواع مشابه باشد.حاصل یک برند یا نام تجاری ایجاد مجموعه ای از احساس ها و برداشت در مخاطب در رابطه با معرفی و برتری آن برند یا نام است. یک برند علاوه بر نام، همیشه با یک نشان بصری یا لوگو همراه است این نشان بصری همواره در تمام صورت ها تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرد.
طراحی برند
برندینگ چیست
اما برندینگ یا برندسازی فرایندی است که به طور کلی در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده و آن را خاص می گرداند، بدین وسیله ارزش آن نام برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش می‌یابد.

برندسازی یا برندینگ حاصل پیام‌ها و گزارش‌های رسانه هاست. هر قدر تعداد این پیام‌ ها بیشتر و محتوای آن‌ ها مطلوب تر باشد، نام تجاری قوی تر می شود. اما برندینگ چیزی بیش از ایجاد یک نام یا لوگوی خاص و زیبا برای یک محصول یا خدمت است؛ برندینگ مسیری است که به واسطه آن مشتریان، محصولات و خدمات یک شرکت را درک و تجربه می کنند و آن را همواره به خاطر می سپارند.
طراحی برند
در دنیایی که انبوه تولیدکنندگان و تبلیغات گسترده همواره ذهن مخاطبان را مشغول می کند، برندسازی می تواند تمایز و ماندگاری یک نام تجاری را افزایش دهند. بعد از این فرایند، نام تجاری دیگر تبلیغات گسترده ای لازم ندارد تا در ذهن ها ماندگار شود.

چنانچه برند نام یک سازمان و فعالیت های آن را دربرگیرد، برندسازی می تواند میزان وفاداری مشتریان را بالا ببرد و به بازاریابی و فروش آن سازمان کمک کند. از دیگر فواید برندسازی تولید ثروت و درآمد بیشتر است. چنانچه در موقیعت بحران اقتصادی نیز مشتریان باز هم به سراغ نام مورد اعتماد خود می روند. همچنین یک برند قدرتمند به توسعه فعاليت‌های سازمان هدف بخشیده و الهام بخش کارکنان سازمان خواهد بود. به عبارت دیگر سرمایه گذاری در ایجاد و توسعه برند سازمان به طور غیرمستقیم از طریق افزایش نوآوری‌ها در سازمان موجب افزایش درآمدهای آن می گردد. خصوصا در شرایطی همچون شرایط اشباع بازار که نوآوری تنها راه بقا در آن است.
طراحی برند
مراحل برندسازی
در برندسازی آگاهی مشتری از وجود و حضور یک نام تجاری گام اول تبلیغاتی است و بعد از آن نوبت به ایجاد درک در مشتری می رسد. نام تجاری در این مرحله از فعالیت ها و محصولاتش و تمام آن چیزی که هست به مشتری اطلاعات می دهد. پس از این شناخت است که مرحله اعتماد سازی آغاز می شود و تمامی محورهای تبلیغاتی و فعالیت ها و پرستیژ سازمانی ارائه شده بر مبنای ایجاد اعتماد است. بعد از ایجاد اعتماد، ایجاد وابستگی در مشتری نسبت به آن برند مرحله ی بعدی است چندان که گویی مشتری از برند دیگری نمی تواند استفاده کند. اما آخرین مرحله ای که همواره باید مد نظر داشت حفظ اعتبار و بروزآوری آن است. تمامی آنچه در برندینگ ساخته می شود به واسطه یک برنامه دراز مدت باید نگهداری شده و همواره گسترش یابد.
طراحی برند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *